< more > Różnego rodzaju gry terenowe cieszą…
<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe cieszą się coraz większą popularnością wśród większych i mniejszych firm. Kadra menadżerska dostrzega bowiem duże zalety, które odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Dobrze przeprowadzona gra znacząco może poprawić relacje między pracownikami, a jednocześnie rozszerzyć kompetencje i umiejętności tak przydatne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Całkiem niedawno z ogromnym rozmachem została zorganizowana przez jedną z firm farmaceutycznych gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uznało za największą w naszym kraju. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć wszyscy bez wyjątku pracownicy, co dało około 450 uczestników. Oprócz tego całość była pod opieką trzydziestu pięciu trenerów, którzy odpowiedzialni byli za zajęcia z poszczególnymi grupami.
<br>
Niewielką część z tego zespołu trenerów stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Przybyli oni nieco wcześniej do hotelu, w jakim wszystko było organizowane, i odbyli tam odpowiednie przeszkolenie. Przez to bez żadnego problemu poradzili sobie z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był Prezes koncernu, który na co dzień jest doświadczonym alpinistą. Wykorzystał on swoje zainteresowania do tego, żeby w oparciu o górską wyprawę dać pozostałym słuchaczom dużo interesującej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Było to nawiązanie do zagadnień zespołowej pracy, tak bardzo potrzebnej w większości firm.
<br>
Podczas opisywanej gry uczestnicy zostali podzieleni na 25 grup, jakie przez cały dzień realizowały wyznaczony plan. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich uczestniczący wykazać się musie komunikacją, zaufaniem i kreatywnością.
<br>
Eksperymenty te kończone były przekazaniem grupie specjalnych kart, z którymi ta musiała się zaznajomić. W czasie analizowania tych kart w praktyce pracownicy oceniali własne działania przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swoich codziennych zajęć.